Les points ont la même couleur.


Ne trompez pas vos yeux
Le système optique humain est étonnamment adaptable. Votre cerveau compense les couleurs pour atteindre un équilibre des blancs. S'il y a beaucoup de bleu dans votre champ de vision, votre cerveau équilibre cela en ajoutant la couleur opposée. C’est pourquoi le point dans la zone violette semble plus gris qu’il ne l’est réellement.
Imaginez que le point soit votre écran calibré coûteux. C'est la raison pour laquelle ces teintes de peau semblent si non naturelles dans vos rendus.
Que vous travailliez avec du film, de la vidéo, de la photo ou des formes graphiques : seule une perception correcte des couleurs vous permet de fournir le meilleur résultat. Un environnement de travail neutre élève la qualité de votre travail à un niveau supérieur.
Waarom niet
Zelf mengen?
Middengrijze verf kun je niet zomaar bij de bouwmarkt laten mengen. Je zal een staaltje grijs vinden dat in de buurt komt, maar om die kleur ook precies zo op de muur te krijgen is een ander verhaal. De mengmethodes zijn niet nauwkeurig genoeg, de foutmarge van de mengmachine is te ruim en er wordt geen rekening gehouden met afwijkingen in de basisverf. Die is namelijk nooit helemaal wit en kan per productiebatch, per pallet en zelfs per emmer van kleur verschillen. Bouwmarkten passen de receptuur niet aan op verschillende soorten basisverf.
De basisverf die we voor Grey Paint gebruiken is de meest witte en consistente verf die er te vinden is, en heeft dus weinig tot geen last van afwijkingen. Elke batch wordt bovendien opnieuw getest op accuraatheid.
De afwijking van middengrijs wordt gemeten in L*a*b*, waarbij L* staat voor lichtheid a* voor rood tot groen en b* voor geel tot blauw. Grey Paint wijkt minder dan 1 punt af op elke waarde, is niet waarneembaar voor het menselijk oog en komt beter uit de kleurtest dan de meest bekende grijskaarten.